Ansøgningsportal og udbetalingsanmodning - oplysninger og bilagsskabeloner

Her på siden findes ansøgningsportal for Miljøstøtte til Arktis og de skabeloner, der skal anvendes i forbindelse med ansøgningen samt i forbindelse med statusrapporteringer og udbetalingsanmodninger

Ansøgningsrunden for 2023 er lukket

Ansøgning via digital ansøgningsportal

Ansøgere fra Grønland og Danmark skal søge om tilskudsmidler fra Miljøstøtte til Arktis via Miljøstyrelsens digitale ansøgningsportal. 

Du skal bruge NemID/MitID for at logge på. Som ansat på et universitet, institution, virksomhed eller lignende skal du søge ved brug af medarbejdersignatur nemID/MitID Erhverv. Man kan ikke anvende sit private NemID/MitID.

Din arbejdsplads har givetvis allerede denne løsning. Tal med din IT kontaktperson/enhed for at få NemID medarbejdersignatur/MitID.  NemID medarbejdersignatur/MitID Erhverv er en løsning til alle virksomheder, foreninger og lignende i Danmark med et CVR-nummer. NemID medarbejdersignatur/MitID Erhverv bruges af ejere, ledere, bestyrelse og ansatte i virksomheder, når de skal legitimere sig på virksomhedens vegne.

Digital ansøgning

Ansøgningsportal

Som ansat på universitet, institution, virksomhed eller lignende skal der logges på og ansøges med virksomhedens MitID. 

Sådan behandler vi dine personoplysninger i forbindelse med behandlingen af din ansøgning: Miljøstøtte til Arktis.

Manuel ansøgning

For ansøgere uden for Grønland og Danmark, som ikke har adgang til NemID/MitID søges ved at udfylde nedenstående ansøgningsskema og bilag. Ansøgning med bilag indsendes til arktisk-miljoestoette@mst.dk. Bilagene er benævnt Bilag 3 og Bilag 4. Derudover skal vedlægges cv'er for relevante projektdeltagere. Der er ikke en skabelon til dette. Endvidere skal der vedlægges en GDPR-underretningserklæring, hvis ansøgningen indeholder persondata for andre end ansøger (fx. cv'er).