Uden filter

Kampagnens budskab siges ’uden filter’ – men selvfølgelig også pænt.

Cigaretskodder er desværre en af de affaldstyper, som oftest findes i vores natur og bybillede. Cigaretskodder nedbrydes langsomt og forurener vores miljø, da de består af plastik og udleder toksiske stoffer. 

Kampagnens budskab er derfor, at cigaretskodder skal i skraldespanden. Kampagnen leverer budskabet ’uden filter’, dvs. ligefremt og med kant for at fange målgruppens opmærksomhed og skabe grobund for korrekt affaldshåndtering af cigaretskodder. Samtidig leveres budskabet også ’med filter’, dvs. høfligt, for at skabe en sproglig kontrast, som yderligere skal skabe interesse og eftertanke for budskabet.

Kampagnen består af en landsdækkende abribus-indsats samt en digital annoncering på diverse hjemmesider bestående af bannere og korte videoer. Du kan se kampagnens fire korte videoer herunder:

Spørgsmål og svar om cigaretskodder