Du har modtaget tilsagn
Når du er tildelt et tilsagn fra Miljøstøtte til Arktis, modtager du et digitalt tilsagnsbrev fra Miljøstyrelsen. Dette tilsagnsbrev skal underskrives af ansøgeren og returneres inden for den tidsfrist, der er oplyst i brevet, ellers bortfalder tilsagnet.
Der er en række krav, som projektet skal orientere sig i og overholde. Dette kan læses under kapitel 3 "Betingelser for tilskud" i bekendtgørelsen om Miljøstøtte til Arktis.
Ændringer i projektet
Hvis der forekommer ændringer undervejs i projektet, fx budgetændringer eller forsinkelser, skal Miljøstyrelsen have besked og godkende ændringerne skriftligt. Det er vigtigt, at Miljøstyrelsen bliver gjort opmærksom på ændringerne rettidigt.
For at anmode om fx budgetændringer eller ansøge om tidsfristsforlængelse, skal ansøgeren indsende et officielt skema for projektændringer. Når skemaet og eventuelle bilag er udfyldt, skal det sendes til Miljøstøtte for Arktis' officielle postkasse: arktisk-miljoestoette@mst.dk
Indsend statusrapport og delregnskab
Projekthaver skal mindst en gang årligt inden 15. december udfylde en statusrapport og et delregnskab for projektet, hvis projektet strækker sig over mere end et kalenderår. Der skal anvendes Miljøstøtte for Arktis' skabeloner for statusrapport og delregnskab.
I forbindelse med tildelingen af tilsagnet, modtager du et brev om udbetalingsanmodning til jeres e-boks. I dette brev er et link, hvor du kan anmode om deludbetaling. Her skal du vedhæfte statusrapporten og delregnskabet.
Bilagene for statusrapporten skal indsendes som pdf-fil, og delregnskabet skal indsendes som en excel-fil. Miljøstyrelsen kan anmode om yderligere oplysninger på baggrund af de indsendte bilag.
Udbetaling af de sidste 10 % af det bevilgede tilsagnsbeløb vil først ske, når projektet er helt afsluttet.
Manuel deludbetalingsanmodning
Projekthaver der ikke har adgang til MitID skal fremsende en manuel anmodning om deludbetaling. Der skal vedhæftes en kopi af et kontoudtog, brev fra banken eller andet som dokumenterer, at kontoen tilhører projekthaver.
Sammen med statusrapport og delregnskab fremsendes dette til arktisk-miljoestoette@mst.dk.
Indsend slutrapportering og slutudbetalingsanmodning
Når projektet afsluttes skal der indsendes en slutrapport til Miljøstyrelsen om projektforløbet og projektets resultater samt et slutregnskab. Dette sendes i forbindelse med projektets anmodning om slutudbetaling af tilskud.
Du har modtaget et brev om udbetalingsanmodning, enten ved tilkendegivelse af tilsagnet eller har fået et nyt efter endt behandling på deludbetalingen. I dette brev er et link, hvor du kan anmode om slutudbetalingen. Her skal du vedhæfte slutrapport og slutregnskab.
Bilagene for slutrapporten skal indsendes som pdf-fil, og slutregnskabet skal indsendes som en excel-fil. Miljøstyrelsen kan anmode om yderligere oplysninger på baggrund af de indsendte bilag.
Manuel slutudbetalingsanmodning
Projekthaver der ikke har adgang til MitID skal fremsende en manuel anmodning om slutudbetaling. Der skal vedhæftes en kopi af et kontoudtog, brev fra banken eller andet som dokumenterer, at kontoen tilhører projekthaver.
Sammen med slutrapport og slutregnskab fremsendes dette til arktisk-miljoestoette@mst.dk.