Henkastet affald og særligt plastik i naturen er et betydeligt samfundsproblem med miljømæssige, økonomiske og æstetiske implikationer. Kommunikationsindsatsen er udviklet i et samarbejde mellem Rambøll Management Consulting og bro. Rambøll har forestået evalueringen af materialet på tværs af to fokusområder – ”SkraldeSafari” og ”Tak for ingenting… i naturen”, hvor indeværende rapport markerer den afsluttende leverance på projektet.
Rapporten har et todelt formål. For det første skal rapporten danne et vidensgrundlag for virkninger af indsatsen. Mere konkret er det blevet undersøgt, hvorvidt kommunikationsindsatsen har haft en indvirkning på mængden af henkastet affald i udvalgte bynære naturområder. Formålet med dette er at vurdere den faktiske afprøvning af materialet i praksis.
For det andet skal rapporten danne et vidensgrundlag for, hvordan kommunikationsindsatsen er afprøvet i praksis, herunder hvilke udfordringer samarbejdspartnerne har oplevet i relation hertil.
Hvis man finder et behov for mere dybdegående beskrivelse af resultaterne, eller ønsker at nærstudere datagrundlaget, bedes læseren orientere sig i statusrapporterne eller i bilagsmaterialet.
Det Nationale Plastikcenters kommunikationskampagne om plastik og andet affald
Henkastet affald og særligt plastik i naturen er et betydeligt samfundsproblem med miljømæssige, økonomiske og æstetiske implikationer. Kommunikationsindsatsen er udviklet i et samarbejde mellem Rambøll Management Consulting og bro. Rambøll har forestået evalueringen af materialet på tværs af to fokusområder – ”SkraldeSafari” og ”Tak for ingenting… i naturen”, hvor indeværende rapport markerer den afsluttende leverance på projektet. Rapporten har et todelt formål. For det første skal rapporten danne et vidensgrundlag for virkninger af indsatsen. Mere konkret er det blevet undersøgt, hvorvidt kommunikationsindsatsen har haft en indvirkning på mængden af henkastet affald i udvalgte bynære naturområder. Formålet med dette er at vurdere den faktiske afprøvning af materialet i praksis. For det andet skal rapporten danne et vidensgrundlag for, hvordan kommunikationsindsatsen er afprøvet i praksis, herunder hvilke udfordringer samarbejdspartnerne har oplevet i relation hertil.Hvis man finder et behov for mere dybdegående beskrivelse af resultaterne, eller ønsker at nærstudere datagrundlaget, bedes læseren orientere sig i statusrapporterne eller i bilagsmaterialet.