Miljøstyrelsen nomineret til to priser

25-05-2022
Kemikalier

Kampagnen ”Kemikalier bør ikke være på mode” fra Miljøstyrelsen er i finalen ved Danish Design Awards og Creative Circle Awards 2022.

Tilbage i november 2021 lancerede Miljøstyrelsen kampagnen 'Kemikalier bør ikke være på mode' til unge, som satte fokus på skadelig kemi i tøj, genbrug og bevidsthed om bæredygtige tøjvaner.

Og netop det budskab er tilsyneladende slået så godt igennem, at kampagnen nu belønnes med en nominering til både en Danish Design Award og en Creative Circle Award i kategorierne ”Message Understood” og ”Bedste animation”. 

Vores fokus har netop været at skabe en stærk visuel og kreativ identitet som bagtæppe og storyline for de centrale råd om kemi i tøj til de unge, og at blive nomineret til to priser for præcis det arbejde er en stor anerkendelse, som vi er rigtig glade for. Æren tilfalder naturligvis også bureauet MediaCom Beyond Advertising, som har været med til at sætte strøm til ideerne, siger kampagneansvarlig Tina Wissendorff fra Miljøstyrelsen.

I kategorien 'Message Understood' under Danish Award er kampagnen fra Miljøstyrelsen oppe mod tre modstandere.  Og det samme gør sig gældende i kategorien "Bedste Animation" under Creative Circle Award.

Priserne uddeles ved Award-shows den 9. juni og 10. juni. 

Yderligere oplysninger

Tina Wissendorff, Miljøstyrelsen, telefon 25 44 12 25, e-mail Obfuscated EmailLæs mere om kampagnen

 

Fakta om Danish Design Award
Danish Design Award er en designpris, der fejrer den forskel, design kan gøre for mennesker, virksomheder og vores samfund. Bag prisen står Dansk Design Center og brancheforeningen Design Denmark.
Juyen har i  2022  har bedømt 392 indsendelser for at finde finalisterne.
Juryens begrundelse for valget af Kemi bør ikke være på mode;
The Danish Environmental Protection Agency (Miljøstyrelsen) wanted to raise awareness of chemicals in fashion among the 16-22 year-olds. Remember that it takes 3 kg of chemicals to produce 1 kg of cotton t-shirts. They came up with the clever idea of launching a unique t-shirt collection, teaming up with two notable illustrators for the design of the t-shirt and successful influences to spread the message. An accompanying film demonstrates the process of hand-crafting the t-shirts. Brilliant idea to use an art project to reach the young generation with an important message in a way that is easy to understand”

Følgende virksomheder dyster i kategorien "Message Understood"

Ilulissat Icefjord Centre

Dorte Mandrup & Jac Studios

Government of Greenland, Qaasuitsup Kommunia & Realdania

Kemikalier bør ikke være på mode

Mediacom Beyond Advertising

Miljøstyrelsen

Nordic Talks

1508

Nordisk Ministerråd

World Cup Rugs

Sia Hurtigkarl Degel

Læs om de forskellige projekter 

Fakta om Creative Circle
Creative Circle er Danmarks største Awardshow for kreativitet, innovation og kommunikation, som en lang række bureauer, tegnestuer og enkeltmandsfirmaer inden for den kreative branche står bag. Priserne har til formål at højne de kreative standarder inden for bl.a. reklame, design og web.
Juryen har i  2022  har bedømt 691 indsendelser for at finde finalisterne.

Følgende virksomheder dyster i kategorien "Bedste animation"

Bottle Invasion Robert/Boisen & Like-minded Dansk Retursystem
Kemikalier bør ikke være på mode Mediacom Beyond Advertising Miljøstyrelsen
LEGO Star Wars AT-AT Advance A/S, The LEGO Agency The LEGO Group
Upside & Co. / NoA A.P. Moller – Maersk A/S
Læs videre om de forskellige projekter: