Præsentationsmaterialer og øvrige materialer

Miljøstyrelsen afholdte i 2016 en række temadage og informationsmøder om indførelse af den nye digitaliserede proces for ansøgning, anmeldelse og offentliggørelse af miljøoplysninger.

På denne side kan du finde forskellig information og præsentationsmateriale, der blev udarbejdet i forbindelse med indførelse af de nye regler om forenkling af ansøgning-/anmeldeprocessen, herunder den digitaliserede proces for ansøgning og anmeldelse via Byg og Miljø og om myndighedernes afgivelse og offentliggørelse af miljøoplysninger på DMA. 

Temadage:

Temadage for kommunale sagsbehandlere

Præsentationsmateriale fra afholdte temadage:

Introduktion og baggrund.pdf

Kommunale fokuspunkter.pdf

Ny anmeldeordning og opstartstilsyn

Digitalisering og indberetning af data.pdf

Præsentation af Byg og Miljø og Digital Miljøadministration.pdf

Ny hjemmeside - en hjælp til dig.pdf

Informationsmøder:

Informationsmøder for virksomheder

Informationsbreve:

Miljøstyrelsens informationsbrev til kommunerne om anmeldeordningen

Miljøstyrelsen Virksomheders informationsbrev til virksomheder

Presse og nyheder:

Nyhed fra Dansk Industri om anmeldeordningen (Linket er ikke længere aktivt)

Virksomheder får mindre papirbøvl fra nytår, Børsen 18.12.15