Sådan fremhæver du, at dine produkter ikke indeholder problematisk kemi

26-06-2014
Kemikalier

Miljøstyrelsen udsender i dag en ny vejledning, der kan hjælpe virksomheder, som ønsker at anprise deres produkter som ”fri for” bestemte uønskede kemiske stoffer. Vejledningen præsenterer de gældende markedsføringsretlige regler og Forbrugerombudsmandens retningslinjer på området.

Hvad skal man som virksomhed tænke på, hvis man ønsker at signalere, at ens produkter er ”fri for” problematisk kemi? Det giver Miljøstyrelsens nye vejledning om ”fri-for”-anprisninger på kemikalieområdet svar på.

Vejledningen indeholder generelle anvisninger og konkrete krav til de virksomhederne som ønsker at anprise deres produkter. Vejledningen giver også eksempler og information om produktspecifikke regler på f.eks. kosmetikområdet.

Læs:  ”Miljøstyrelsens vejledning om ”fri-for”-anprisninger på kemikalieområdet”